czwartek, 15 marca 2012

Zrób sobie kubek - kurs

Odkryłam medium do porcelany Decorfin o numerze 124. Okazało się, że bardzo dobrze zabezpiecza serwetki na porcelanie.

                                                           16ml / 8,50 zł

Tutaj pokazuję etapy powstawania kubka dla syna.

* kubek
* serwetka
* medium Decorfin
* pędzelek
* serwetka
* nożyczki
* urządzenie do nakładania kryształków
* termo-dżety

Wycinamy motywy z serwetki



Nakładamy trochę kleju na kubek. Nakładamy wycięty motyw. I rozprowadzamy pędzelkiem medium do porcelany. Nakładanie na motyw kleju powtarzamy jeszcze dwa razy. Czekając , rzecz jasna, aż poprzednio nałożona warstwa wyschnie.



Gdy medium wyschnie można niepotrzebne elementy wytrzeć drobnym papierem ściernym lub nożykiem.



Następnie wkładamy wyrób do piekarnika nagrzanego do 150 stopni Celsjusza na około 45 minut.




Otwieramy piekarnik i zostawiamy do wystygnięcia.
Ja dodatkowo wymyśliłam sobie, że zaznaczę oczy samochodzików kryształkami. Termo-dżety wytrzymują pranie, powinny i mycie. Jak na razie się trzymają.










Skłamałabym gdybym powiedziała, że to jest prosta technika. Porcelana jest bardzo śliska.
Serwetki potrafią barwić.  Zdarzyło mi się tak ostatnio z motywem bratków.
Zdarzają się też cienkie, wręcz kruche jak te autka. Tak delikatnych jeszcze nie spotkałam. Trzeba bardzo uważać przy nakładaniu. Przedłożyłam całość nad zagniotki. Wolę aby były trochę pomarszczone niż porwane.
Grunt, że syn zadowolony. ;)

Dopisano 14.05.2014.

Dżety-termo nie trzymają się porcelany. W każdym razie nie utrzymały się na kubku. Odpadły bardzo szybko, ale porcelana nadal służy.  I jest w nienaruszonym stanie.

4 komentarze:

  1. o proszę jaki fajny kursik! coś mi się zdaje, że jak będę robić zakupy, to zapoluję na to medium :) kubas z samochodzikiem słodki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z czystym sumieniem polecam to medium. Koniecznie numer 124. Mam kubek do codziennego użytku. Nic mu sie nie dzieje.
    Ale i tak trzeba się przełamać do faktury ścianki. Bo jak pisałam klej nie niweluje faktury serwetki. I ciagle sie boję, że wszystko odpadnie. Choć wiem, że nic sie temu nie stanie. Ot, paranoja. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie śliczne, bardzo pomysłowe :) Ciekawy ten kursik :)))
    Obserwuję i mam nadzieję, że Ty także dołączysz do grona moich obserwatorów? :) serdecznie zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń