poniedziałek, 18 czerwca 2012

Zdobienie tkanin kredkami - kurs

Chciałam pokazać dość prosty sposób na zdobienie tkanin.

Tutaj robię poszewkę dla  Futrzaka.

Użyłam do tego  kredek do tkanin i konturówki do tkanin.


Wydrukowałam wybrany motyw. Naszykowałam papier śniadaniowy i miękki ołówek lub pisak. Należy też dobrze wybrac papier. Najlepszy jest właśnie śniadaniowy, bo podczas prasowania ołówek kopiujący nie wnika w papier.



Przykleiłam papier taśma maskująca. Taka taśma nie zostawia śladów po oderwaniu.




Po odrysowaniu rzecz wygląda tak.


Odrysowałam wzór na drugiej stronie ołówkiem kopiującym. Do kupienia w pasmanterii. Trzeba to zrobić bardzo dokładnie, bo wzór może się zbyt dokładnie nie odbić na tkaninie.


Połozyłam rysunek na tkaninie stroną zaznaczoną ołówkiem kopiującym w dół. Przykryłam go papierem do pieczenia i zaprasowałam.


Kontury zaznaczyłam konturówką do tkanin.


Gdy konturówka wyschła. Puste pola wypełniłam kredkami do tkanin. I całość zaprasowałam żelazkiem. Pamiętając o przykryciu tkaniny papierem do pieczenia.


Gdy tkanina trochę ostygła zdjęłam papier. Kredki z czasem płowieją. Niestety nie mają trwałości farb, ale zabawne poduszki, koszulki zdobię tą techniką.

Po wszystkim poszewka wygląda tak.


A dlaczego taki motyw? Cóż gdy rano patzrę na małzonka, bardzo mi przypomina tego kocura z obrazka.
Przystojna bestia. czyż nie? ;)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz