piątek, 10 sierpnia 2012

Sospeso serwetka - kurs


Pojawiła się u mnie pani – kierowniczka warsztatu terapii zajęciowej.  Dzieci tam uczęszczające zajmują się też rękodziełem.

Dała mi naszyjnik. Zrób mi na tej podstawie jakąś ozdobę przy użyciu sospeso.

Miałam problem. Bo biżuteria dość solidna jest. A sospeso to jednak  lekka w odbiorze technika.
Później okazało się, że ta praca ma posłużyć  jako wzór dla młodzieży.

A jeśli tak, to odetchnęłam z ulgą.

Naszyjnik gruby, brązowy. To dostanie jeden duży kwiat. Aby można było go dotknąć, zobaczyć szczegóły.

Przy okazji  uwieczniłam etapy powstawania  ozdoby.
Najpier pokazuję co jest potrzebne.
Bezbarwna folia, która odkształca sie pod wpływem ciepła. Można ją formować około dziesięciu razy.

Potrzebne też będą drewniane dłutka i podkładka, która zabezpieczy pracę przed zniszczeniem.



Wycinamy wybrane motywy z serwetki z nad-datkiem.


Smarujemy klejem do decoupage folię.


Czekamy az delikatnie klej przyschnie. I kładziemy serwetkę. Delikatnie dociskając ją palcem.


Pokrywamy ją klejem.


Czekamy aż wyschnie.



Później wycinamy dokładnie motyw z folii.


Kwiat mocno nacięłam, aż do środka aby można było fantazyjnie formować płatki.


Kwiatek naklejonym wzorem w dół potrzymałam trochę nad świecą.
Małe rzeczy nad ogniem trzymamy przy użyciu pęsety. Inaczej można stracić linie papilarne.
Czas i odległość od ognia trzeba sobie poćwiczyć. Mi pierwsza rzecz zwinęła się w kulkę. ;) Motyw trochę się zagotował. ;)


Szybko kładziemy nagrzany motyw na matę i wygniatamy. Dość szybko folia traci swe giętkie właściwości. I trzeba ją znów nad ogień.
Wygniatamy stronę nie zaklejoną.


Gdy efekt nas zadowoli. Zabezpieczamy motyw lakierem. W tym przypadku użyłam preparatu Dala.


Do stworzenia ozdoby użyłam dwóch kwiatów. Nakleiłam go jeden na drugim. Na środku nakleiłam złoty kamień. Ozdoby wykonane sospeso najczęściej przyklejam pistoletem klejowym.
Efekt końcowy jest tego taki. Szału nie ma, ale mozna zobaczyc co sospeso potrafi. :)















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz