sobota, 2 lipca 2016

Lampiony - trzy sposoby zdobienia nóżek


W tym poście pokazuję trzy sposoby zdobienia lampionów lub kielichów, czasem nawet wazonów. Wszystko zależy od tego jaką rolę im przypiszemy.


Na tym zdjęciu widać rzeczy które będą potrzebne przy obróbce trzech przedmiotów: kielichy , które będę przerabiała. Klej do decoupage, pędzel, papier ryżowy i benzyna ekstrakcyjna. Benzyna jest świetna do odtłuszczania szkła i co jakiś czas czyszczę nią pędzle.
Porwałam papier ryżowy.


Później oklejałam nim górną część kielichów. Starałam się jak najlepiej dopasować kawałki aby nie było widać łączeń. 


Nóżkę jednego kielicha też okleiłam papierem, później pomalowałam go czerwoną farbą. Całość polakierowałam.




Pozostałym dwóm nałożyłam motywy i lakierowałam aż uzyskałam zadowalający efekt. 
Wtedy wzięłam się za nóżki.

Nóżka pokryta płatkami folii srebrnej





Na pierwszym zdjęciu klej do złoceń, lustrina do zabezpieczania srebra i spirytus, którym myję pędzelki po specyfikach użytych do złocenia.

Tutaj folia srebrna, której użyłam.


Tutaj nałożyłam klej do złoceń. Poczekałam tyle ile sugeruje producent kleju.


Pocięłam płatki.



Nałożyłam na miejsca pokryte klejem. Później kłębkiem filcu zdjęłam nadmiar folii. Pokryłam lustriną.


Oto efekt końcowy.

Nóżka ozdobiona klejem na ciepło 


Tutaj do zdobienia użyłam pasty pozłotniczej i kleju na ciepło. Na zdjęciu wszystkie kolory jakie mam. A o tej pracy użyłam pasty srebrnej.


Nałożyłam pastę na nóżkę.


Po jakiejś dobie nałożyłam klej na ciepło. Gdy ostygł pokryłam go pastą pozłotniczą. Po jakiejś dobie nałożyłam zabezpieczając lustrinę.


Gdy lustrina wyschła rzecz wyglądała tak.












5 komentarzy: